Pracownik obsługi biurowej i sekretariatu – cel szkolenia:
Celem szkolenia jest nabycie przez uczestników szkolenia kompetencji do prowadzenia sekretariatu instytucji, firm o różnych formach własności i przedmiocie działania, a także do pracy w urzędach administracji państwowej i samorządowej.
CENNIK
850 zł
Pracownik obsługi biurowej i sekretariatu – czas trwania szkolenia:
szkolenie obejmuje 40 h
Pracownik obsługi biurowej i sekretariatu – program szkolenia:
Moduł 1- Podstawy:
- Rola pracownika obsługi biurowej i sekretariatu;
- Zakres obowiązków pracownika obsługi biurowej i sekretariatu;
- Organizacja pracy własnej, zarządzenie czasem własnym i przełożonego, metody zwiększające skuteczność.
- Recepcja – kalendarz, wizerunek, utrzymanie porządku.
- Administracja publiczna, prawo administracyjne.
Moduł 2 – Dokumentacja i korespondencja biurowa:
- Tworzenie dokumentów in. pism, notatek, protokołów, zaproszeń, notatek służbowych, zaświadczeń, zestawień; z uwzględnieniem wymaganych form, słownictwa oraz zwrotów
- Obieg dokumentów, instrukcja kancelaryjna;
- Odpowiedzialność prawna, ochrona danych osobowych;
- Podpis kwalifikowany;
- Korespondencja urzędowa – finansowa, ubezpieczeniowa, wizyty w US, ZUS;
- Obsługa e-puap (elektroniczna skrzynka podawcza);
- Książka pocztowa;
- Przechowywanie i archiwizacja dokumentów firmowych;
- Klasyfikacja dokumentów i systemy przechowywania akt:
- rodzaje korespondencji biurowej wewnętrznej i zewnętrznej
- ewidencja dokumentów biurowych
- treść oraz układ graficzny korespondencji biurowej
- metody przechowywania dokumentów
- zasady porządkowania dokumentów poufnych, finansowych, akt osobowych
- czas przechowywania poszczególnych dokumentów
Moduł 3 – Informatyczna obsługa biura Zasady prawidłowego i bezpiecznego użytkowania sprzętu oraz oprogramowania, ochrona danych, monitoring działań pracowniczych – umiejętność stosowania się do zasad firmy.
- MS Word – zagadnienia niezbędne do obsługi programu na poziomie co najmniej średniozaawansowanym, szybkie tworzenie i formatowanie dokumentów
- MS Excel – formuły, tworzenie i edycja bazy danych, sortowanie, filtrowanie, grupowanie, danych, formatowanie komórek, ochrona arkusza i skoroszytu, drukowanie
- MS PowerPoint – tworzenie prezentacji multimedialnych
- Poczta e-mail – służbowa korespondencja mailowa, wysyłanie ofert i wiadomości w kontekście ustawy o ochronie danych osobowych, spam, „podejrzane” załączniki, przydatne w pracy biurowej funkcje programu typu: kalendarz, rejestr, tworzenie notatek, synchronizacja kontaktów z telefonem, raportowanie