Pracownik obsługi biurowej i sekretariatu

Pracownik obsługi biurowej i sekretariatu – cel szkolenia:

Celem szkolenia jest nabycie przez uczestników szkolenia kompetencji do prowadzenia sekretariatu instytucji, firm o różnych formach własności i przedmiocie działania, a także do pracy w urzędach administracji państwowej i samorządowej.


CENNIK

850 zł


Pracownik obsługi biurowej i sekretariatu – czas trwania szkolenia:

szkolenie obejmuje 40 h


Pracownik obsługi biurowej i sekretariatu – program szkolenia:

Moduł 1- Podstawy:

  1. Rola pracownika obsługi biurowej i sekretariatu;
  2. Zakres obowiązków pracownika obsługi biurowej i sekretariatu;
  3. Organizacja pracy własnej, zarządzenie czasem własnym i przełożonego, metody zwiększające skuteczność.
  4. Recepcja – kalendarz, wizerunek, utrzymanie porządku.
  5. Administracja publiczna, prawo administracyjne.

Moduł 2 – Dokumentacja i korespondencja biurowa:

  1. Tworzenie dokumentów in. pism, notatek, protokołów, zaproszeń, notatek służbowych, zaświadczeń, zestawień; z uwzględnieniem wymaganych form, słownictwa oraz zwrotów
  2. Obieg dokumentów, instrukcja kancelaryjna;
  3. Odpowiedzialność prawna, ochrona danych osobowych;
  4. Podpis kwalifikowany;
  5. Korespondencja urzędowa – finansowa, ubezpieczeniowa, wizyty w US, ZUS;
  6. Obsługa e-puap (elektroniczna skrzynka podawcza);
  7. Książka pocztowa;
  8. Przechowywanie i archiwizacja dokumentów firmowych;
  9. Klasyfikacja dokumentów i systemy przechowywania akt:
    • rodzaje korespondencji biurowej wewnętrznej i zewnętrznej
    • ewidencja dokumentów biurowych
    • treść oraz układ graficzny korespondencji biurowej
    • metody przechowywania dokumentów
    • zasady porządkowania dokumentów poufnych, finansowych, akt osobowych
    • czas przechowywania poszczególnych dokumentów

Moduł 3 – Informatyczna obsługa biura Zasady prawidłowego i bezpiecznego użytkowania sprzętu oraz oprogramowania, ochrona danych, monitoring działań pracowniczych – umiejętność stosowania się do zasad firmy.

  1. MS Word – zagadnienia niezbędne do obsługi programu na poziomie co najmniej średniozaawansowanym, szybkie tworzenie i formatowanie dokumentów
  2. MS Excel – formuły, tworzenie i edycja bazy danych, sortowanie, filtrowanie, grupowanie, danych, formatowanie komórek, ochrona arkusza i skoroszytu, drukowanie
  3. MS PowerPoint – tworzenie prezentacji multimedialnych
  4. Poczta e-mail – służbowa korespondencja mailowa, wysyłanie ofert i wiadomości w kontekście ustawy o ochronie danych osobowych, spam, „podejrzane” załączniki, przydatne w pracy biurowej funkcje programu typu: kalendarz, rejestr, tworzenie notatek, synchronizacja kontaktów z telefonem, raportowanie